pondělí 10. prosince 2012

Jak napsat inzerát, který má plnit svůj účel


Základní pojem, který budu často používat: Co si představit pod pojmem "heslo"?

 Základním principem inzercí na internetu je vyhledávání takzvaných hesel. Což v praxi znamená, že lidé se nedívají na všechnu inzerci z nějakého města nebo celkově na inzerci, ale zadají si do vyhledávání heslo. Heslem může být třeba "labrador", "fena", "pes", "kastrovaný". Podrobnější výčet najdete později.

Jak inzerát nazvat?

Nadpis inzerátu musí říct vše, o čem se zájemce dočte v samotném inzerátu. V praxi to znamená především plemeno, křížence píšeme jako "labrador x" nebo "ohař x labrador". V případě štěněte se nezapomene zmínit o tom, že je štěně. Nebo mladý pes. Nikdy nepište "starý", "nemocný", atd. Na to bude čas později. Název má za úkol člověka donutit si inzerát rozkliknout.
Dalším nešvarem je dávání do názvu jméno občanského sdružení. Lidé nezajímá, kdo jim psa nabízí, zajímá je hlavně ten pes (nebo kočka), o kterého mají zájem. Název OS si můžete napsat do podpisu nebo na konec inzerátu.
Do názvu se můžete pokusit dát i něco zajímavého, anglické názvy, něco typického pro nabízené zvíře, něco, co člověka zaujme a donutí ho kliknout na inzerát.
Dokončit název můžete slovy "hledá domov" nebo "čeká na Vás" nebo "je tu jen pro Vás".

Jak ne:
Občanské sdružení nabízí k adopci psa Bobíka
Daruji psa
Darují pejska Bobíka
Nabízíme k adopci hnědého pejska Čendu

Jak ano:
Štěně labrador x Bobík čeká právě na Vás
chrt x čivava úžasný Bobša Kralevic hledá domov

Úvodní fotografie inzerátu?

Úvodní fotografie inzerátu by měl být pejsek hledící do objektivu. Nejkrásnější fotka, kterou si jen dovedete představit. Něco, co plně vyjadřuje osobnost a existenci samotného zvířete. Fotografie, která donutí člověka rozkliknout fotografii už jen proto, že je tak krásná.
Nebo naopak ostrá fotka pejska za mřížemi. Pejska tak smutného, že byste ho nejraději hned vytáhli odkudkoliv, jeli pro něj kamkoliv jen proto, abyste ho měli u sebe doma v postýlce.
Základním pravidlem ale je: Nikdy nedávat inzerci bez fotek!!! Při nejhorším využijeme ilustrační fotografii, ke které velkým písmem napíšeme, že je to ilustrační fotografie a pes na fotce není ten, co je inzerován.

Jak ne:
Na fotce je vidět "nějaká fena" a nějaká tři štěňata. Nezajímavé, rozmazané, není vidět, že tam vůbec leží štěňata, mohl by to být i hadr. Pokud ale nejsou jiné fotky, rozhodně nedávejte inzerci bez fotek!!!

Lepší než nic, ale horší než cokoliv.


Jak ano:


Začátek inzerátu?

Začátek inzerátu se objevuje jako to první, co člověk projíždí letmo očima. Zde má začínat popis samotného zvířete.
Opět platí to, že sem nedávejte svoje OS, lidi to nezajímá, to až potom, co se pro psa skutečně rozhodnou.
Vypište nejdůležitější informace s trochou omáčky. Nepište jeho příběh v minulosti, lidé hledají hlavně psa do budoucna. Pokud ho tam potřebujete, pište ho na konec.
Do úvodu inzerátu pište základní informace o psovi.
Jaký je, co má rád, k čemu (ke komu) je vhodný, jak snáší jiné psy, kolik mu je (v případě třeba 12 let pište prostě starší). Negativa si nechte na později.
Můžete se zaměřit i na úvodní fotku. Text spojte s výrazem, postojem - je věrný, věrně vyhlíží, chtěl by do milující rodiny s dětmi, miláček žen...


Tak ne:
Občanské sdružení nabízí k adopci...
www.xxx.cz, pes Bobík je fajn
Bobík, evidenční číslo: 555, narozen: Srpen 2012

Tak ano:
Přátelský, milý, roztomilý, poslušný kastrovaný Bobík vhodný k dětem, ke slepicím, ke kozám, ke koním, k výcviku, ke sportu, k agility, k čemukoliv je tu jen pro Vás!

Když už nevíte, co psát?

Přicházejí negativa a omáčka. Negativa se snažte vyvážit pozitivy.
"Nesnese jiné pejsky, ale svému pánovi je věrný na 100%! Neskutečný ochranář."

Pro věčné minulostní příběhomily - zde je i místo pro to napsat, kde byl nalezen, co se mu dříve stalo. Pes si ale nebere do života to, že byl uvázaný u kůlu, ale to, že nemá rád vodítko. To je důležitá informace. Uvázání u kůlu je dobrý tahák na peníze, ne na zájemce. Zájemce si musí vybírat psa k sobě, ne psa, kterého lituje a proto to s ním chce zkusit, takový psi se často vracejí, někdy v horším, někdy v lepším stavu.
Pro různá OS a azyly, na konci se konečně můžete podepsat. Na bazos můžete napsat přímo podpis do zvláštní kolonky. Případně na konec inzerátu napište podmínky adopce.

Tedy:
"Občanské sdružení xxx nabízí Bobíka k adopci pod podmínkou podepsání adopční smlouvy a 500 korun adopčního poplatku. Více se dozvíte na stránce www.os.cz."

Jaké fotografie přiložit k inzerátu?

Fotografie je rozhodně nejlepší fotit venku. V létě na trávě, v pozadí aby bylo nejlépe nebe. Čím pozitivnější prostředí pes má, tím lepší. Nebo naopak útulek, mříže, ale tak, aby byl vidět pes, nikoliv aby bylo zaostřeno hlavně na mříže.
Vždy foťte ve dne, za světla.
Fotka nemá být rozmazaná, tmavá, psovi by neměly svítit oči nebo být jakkoliv zastřené. Nejhorší fotky jsou špinavé z temných koutů, kde člověk přemýšlí, kde má zvíře vlastně hlavu.
Jedna fotka, ta úvodní, musí vystihnout co nejvíce. U dalších se můžete soustředit na velikost, majestátnost, čím více fotek, tím lépe.
Můžete dát fotky v pohybu, pokud je umíte. Fotky s míčkem.
Určitě lze najít i dobrovolníka, který přijde fotit.
Focení u kočiček je o něco složitější, protože některé nemohou jít ven, potřebují pořádné domácí světlo. Nejlépe, když vytáhnete žaluzie úplně nahoru nebo podpoříte foto umělým světlem, záleží na tom, jak bude fotografie vypadat. Kočku foťte u stěny. Vzhledem k tomu, že většina koček je nějak zabarvená, stačí je fotit před bílou stěnou, kde budou sedět a pěkně na vás (na myšku, kterou držíte v ruce nebo máte na foťáku) koukat. Opět platí to jako u psů, na úvodní fotku je fajn dát nejroztomilejší nebo nejsmutnější kočičí výraz, který na vás volá "mě chceš!" a do ostatních fotek dát fotky, které dokreslují velikost kočky a zbarvení kočky. U dlouhosrstých a koček, které připomínají nebo jsou nějakým plemenem dejte do úvodní fotografie fotku výrazu a různých znaků, které ukazují, že minulá (předpředpředminulá) generace byla "čistokrevná".

Jak ne:
Zájemce určitě nezajímá zadek a natažené lano.
Svítící oči vypadají děsivě. Tma vzadu zastiňuje psa.
Rozmatlaná bílá šmouha zájemci nic neřekne.


Foto sice pěkné a v přírodě, ale o psu nic neříkající. Navíc v inzerátu jsou inzerovány oba pejskové, což je zavádějící, lidé si je mohou poplést. Jiná fotka u inzerátu nebyla.
Z kočky není nic moc vidět a ještě k tomu vypadá děsivě.

Kočka se ztrácí v hromadě věcí.

Jak ano:

Úvodní fotografie, kterou každý uvidí jako první.
Home4Pets
Druhá fotografie, kterou zájemce uvidí. Na fotce je vidět vše - jak je pes velký, jak je stavěný, jak je úžasný a krásný. Další foto by mohlo být ze strany nebo v pohybu, není nutné, jen je to zajímavější.
Home4Pets

Úvodní foto
Home4Pets
Pokud má útulek možnost vyfotit psy v ateliéru od profesionála, má ve fotografiích vyhráno.
Home4pets
Úvodní fotografie v pohybu, šťastný pes připravený přinášet radost svému pánovi. U takových fotek je většinou potřeba profi fotograf, pokud někoho takového ve své blízkosti (mezi dobrovolníky) máte, neváhejte se na něj obrátit.
Home4Pets
Fotografie dokreslující úvodní fotografii, v přírodě, svítí sluníčko, pes je radostný.
Home4Pets
Doplňující fotografie - velikost a stavba psa ze strany. Případně u psa může stát ze strany i člověk, aby bylo možné ho vyfotit.
Azyl Dej pac!
I v zimě se dají udělat krásné fotky.
Naděje Kavalíra - Charlie
Úvodní fotka, i dokreslující fotka
www.crmi.cz
Nejrozkosnější ze všech nejrozkošnějších, jak by mohl někdo odolat? A o to jde!
www.crmi.cz

Seznam důležitých hesel

U psů:
Základem jsou určitě rasy. I kdybyste viděli v tom jen kousíček nějakého plemene, i kdyby to byl ohař a viděli jste v něm uši labradora, rozhodně to tam napište. Člověk, který si adoptuje křížence neadoptuje křížence proto, že je čistokrevný, ale proto, že se mu líbí. Pište tam všemožné rasy, které vás napadnou, i z 10. generace!
Další hesla:
vhodný k: dětem, drůbeží, koním, na sport, na agility, na dogfrisbee, na výcvik, na stopy, aport, do bytu, do domu, na zahradu
miluje: děti, koně, sport, agility
štěně, dospělý, mladý, odrostlý štěně
malého vrůstu, středního vzrůstu, mini, maličký, malý
kastrovaný
krátkosrstý, dlouhosrstý, nelínavý
poslušný, aktivní, základní povely, povely
typový (ať to znamená cokoliv, pište to! :))

U koček:
O plemeni platí to samé jako u psů. Jakákoliv dlouhosrstá kočka najde nějaké plemeno, kterému je rozhodně podobná. Stejně tak typicky zbarvené kočky, kočky s rozpláclým čenichem...
domácí, venkovní, na zahradu, do bytu
kotě, mladá, maličká
kocour, kočka
kastrovaný
naučená na záchod, čistotná

Další tipy:

VIDEO - Účinná pomůcka v inzercích a nabídkách psů. Kam můžete, tam je dávejte. Ukažte lidem, jak umí pes povely, jak běhá s ostatními pejsky, jak si hraje, jak se snáší s dětmi, jak někomu dává pusinky, jak honí míček, cokoliv.
Opět platí - světlo, pes. Takže venku, za dobrého domácího osvětlení, důležité také je, aby byla kamera směřována na to, co potřebujete, tedy na psa, ne aby neustále běhal ze záběru. Dobré je natáče psa zepředu, ne zezadu. Případně ze strany v případě nějakých skoků. Nejlepší je vzít si někoho druhého, kdo natáčí prvního. Díky videům našlo domov již mnoho pejsků.

KAŽDÉHO PSA INZERUJTE PO JEDNOM - Důležitá informace hlavně u maminek a dětí nebo u tatínků a dětí nebo u brášků a sestřiček. Každému pejskovi a kočičce dělejte inzeráty zvlášť a potom třeba jeden dohromady, kam dáte zvlášť fotky každého štěněte a zvlášť foto maminky. Někde jsou fotografie omezené. Je ale důležité, aby na fotografiích nebyl jeden pes zanedbáván tím, že není vidět a tím pádem není ani nabízen k adopci. Stejně tak se lépe uhlídá to, který pes či fenka je již k adopci a kolik psů - samců nebo fen je ještě k adopci.

VELIKOST FOTEK - Dávejte pozor na to, jak velké fotky tam dáváte. Na malé fotky se nikdo nepodívá, protože jednoduše nejsou vidět.

Jak ne:


BRZY A MOŽNÁ I POZDĚJI SE TĚŠTE NA POKRAČOVÁNÍ O FOTOGRAFOVÁNÍ OD INZERCÍ a to především o samotné práci se psem, kam si stoupnout a jak ho uložit, aby chvíli postál.

Žádné komentáře:

Okomentovat